Go to Top

Administratief

De basis van de administratie van een Vereniging van Eigenaars is terug te vinden in de Akte van Splitsing. Wij kunnen de volgende werkzaamheden op administratief gebied voor Verenigingen van Eigenaars uitvoeren;

Het verzorgen van het betalingsverkeer van de vereniging van eigenaars middels een afzonderlijk ten name van de vereniging staande bankrekening. De  volgende werkzaamheden worden hieronder verstaan, te weten:

  •  Het ten laste van de onder a. genoemde rekening betalen van alle voor rekening van de vereniging komende bedragen.
  •  Het incasseren en administreren van de door de vergadering van eigenaars vastgestelde en door de eigenaars te betalen bijdragen.
  •  Het behandelen van incassoprocedures met eventueel inschakelen van een incassobureau, advocaat of dergelijke. De aan deze procedures verbonden kosten  komen voor rekening van de betreffende debiteur.

Het voeren van de boekhouding van de vereniging van eigenaars. Onder het voeren van de boekhouding worden de volgende werkzaamheden begrepen, te weten:

  • Het opmaken en verstrekken van de jaarrekening waarin de balans en de exploitatierekening zijn opgenomen, alsmede een toelichting.
  • Het in overleg met het bestuur opmaken van de jaarlijkse begroting en het berekenen van de bijdrage per appartementsrecht.
  • Inzage geven in de boeken en bescheiden, waaronder het desgewenst aan de leden van de vereniging verstrekken van de gegevens ten behoeve van de belastingaangifte.

Het voeren van de ledenadministratie van de vereniging. Hieronder worden de volgende werkzaamheden begrepen, te weten:

  • Het bijhouden van het ledenregister van de vereniging.
  • Het namens de Vereniging van Eigenaars informeren van de bij de overdracht betrokken notaris over de financiële verplichting van koper en verkoper.
  • Het desgewenst informeren van nieuwe eigenaars over de verenigingszaken, zoals de akte van splitsing, het huishoudelijk reglement, de exploitatiekosten, de wijze van betalen van de periodieke bijdrage en de verzekeringen.